Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 219 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
B + B BARCELONA
Boleloucká, Alice ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Tématem projektu je stavba nového gymnázia v Barceloně, v místě, které je typické svými pravidelnými bloky navrženými architektem Cerdou. Stavbu jsem navrhla s respektem k tvaru parcely. Mým cílem bylo, nevytvořit jen vzdělávací budovu pro studenty, ale také kulturní a společenské centrum pro lidi z okolí. Urbanisticky je parcela koncipovaná jako město samo o sobě, které zve kolemjdoucí k návštěvě. Zůstalo příjemné měřítko pro život.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dufková, Kateřina ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Zadáním mé diplomové práce bylo navrhnutí nového komplexu škol v Ostravě. Místo stavby je umístěno blízko historického centra vedle výstaviště Černá louka. Hlavní ideou bylo navržení pěti různých solitérů, které dohromady tvoří uzavřený blok s vnitroblokem, kde se nachází zahrada. Žáci základní školy se pak během hodin přírodovědy a pěstování budou o tuto zahradu starat a budou zde pěstovat různé rostliny, které pak studenti gymnázia budou během vyučování biologie chodit poznávat. Koplex je rozdělen podle funkcí do pěti různých objektů: mateřská škola, základní škola, gymnázium, jídelna+kuchyně a sportovní areál.
Zdravotně technické a plynovodní instalace v objektu střední školy
Bobrovský, Tomáš ; Vrána, Jakub (oponent) ; Wierzbická, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnými způsoby návrhu přípravy teplé vody a spotřebou teplé vody v objektu školy. V teoretické části je shrnuta základní teorie týkající se ohřevu teplé vody. Jsou zde popsány dnes užívané způsoby přípravy teplé vody a zásady návrhu rozvodu teplé vody po objektu. Ve druhé části diplomové práce je popsáno měření spotřeby teplé vody na objektu školy a statistické vyhodnocení naměřených údajů. Konec kapitoly je věnován návrhu systému ohřevu teplé na zadaném objektu s využitím dat získaných z měření. Jedna varianta návrhu byla vybrána a použita do 3. části, kde je řešený projekt zdravotně technických a plynovodních instalací v objektu střední školy. V závěru je technické řešení objektu popsáno v technické zprávě.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Chroustová, Andrea ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl nárh komplexu školských staveb v Ostravě Černé louce. Návrh je rozdělen do dvou objektů - hlavní objekt (ZŠ a SŠ) a objekt MŠ . Hlavní vstup do komplexu je směrován ke spádové oblasti - bydlení v Nové Karolině. Ustoupením objektu MŠ je vytvořen parkově upravený předprostor škol. Podél řeky byl zachován zelený pás pro sport a rekreaci. Forma hlavního objektu koresponduje s okolní zástavbou - uzavřený blok s vnitřním atriem. Blok se směrem k řece otevírá a zdrobňuje, stejně tak i objekt MŠ. Pro fasáda objektu je zvolen speciální pohledový beton se schopností čištění ovzduší - prolamovaný kolem oken. Do atria a směrem k řece jsou použity skleněné plochy. Barevné provedení fasád je oživeno žlutými plochami ostění u oken, pro společné prostory je použita prosklená plochoa s lesklými zelenými panely. Provoz hlavní budovy je členěn do 4 celků. I. stupeň ZŠ je orientován směrem k řece a typickým pro něj jsou čtvercové učebny a velká pobytová chodba. II. stupeň ZŠ, spojený se SŠ, je umístěn do 2 a 3NP v atriovém uspořádání chodeb s učebnami. Další celek tvoří tělocvična orientovaná k Černé louce. Zázemí školy je umístěno do 1NP. Dominantním prvek je prostorově převýšená jídelna otevírající se do atria.
Jaroslavice – sídlo v krajině
Dočekalová, Veronika ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Hlavním tématem je Restart území Jaroslavicka a jeho širokého okolí, které se nachází v pohraničí jižní Moravy. Území se stalo díky hranicím mrtvým bodem na mapě. Problém je třeba řešit jako celek nikoliv jednotlivě a to jak z hlediska obnovy krajiny, tak z lidské podstaty. Tato práce se zaměřuje na lidskou podstatu a bytí v pohraničí. Zkoumá a analyzuje občanskou vybavenost. Doplňuje a obnovuje mnohdy chybějící složku – vzdělání. Navrhuje zcela nový systém školství a to od úplného začátku – mateřské školy po střední odbornou instituci. Chybějící střední škola nutí žáky dojíždět nebo se rovnou odstěhovat na internát do nejbližších měst jako je například Znojmo. Budují si vztah k městu a krajina se pro ně stává anonymní. Žáci pak nemají tendence se po škole navracet a kraj strádá. Řešení tedy spočívá v návrhu nového odborného vzdělání. Nejvhodnějším kandidátem pro umístění školy se staly Jaroslavice. Obec byla před válkou prosperujícím a významným bodem ve spojení Vídně a Brna. Toto spojení se však přerušilo pomyslným vztyčením hranic. Navržení česko-německé školy může vzájemnou spolupráci mezi zeměmi opět obnovit. Je založena na zcela novém systému vzdělání pro potřeby 21. století. Veškerá praxe se odehrává ve stávajících firmách okresu. Žáci poskytují firmám pracovním sílu a firma dává studentům na oplátku cenné zkušenosti. Toto řešení šetří finančními zdroji a může fungovat prakticky ihned. Škola je navržena na místě zbouraného panského dvora pod zámkem. Na této parcele je umístěna jak škola, potravinové centrum tak výzkumný ústav. Všechny tři instituce spolu vzájemně spolupracují a obnovují tak koncept panského dvora. Vzdělání je rozloženo do půdorysné stopy tvaru U s vnitřním menším dvorem a z poslední stravy pomyslně uzavřené velkým skleníkem. Každé křídlo je soběstačné a má jiný charakter. Západní křídlo je dvoupatrové. V přízemí se nachází knihovna s učebnami pro společenské vědy a srdce domu. Srdce domu je prostor pro konání divadel a představení. V druhém patře je vedení, které je orientované směrem do dvora a může kontrolovat denní režim. Vstupní prostřední křídlo obsahuje taktéž učebny společenských věd umístěné směrem do dvora pro případnou venkovní výuku. Jsou zde i učebny přírodních věd se svými specifickými potřebami. Poslední křídlo je určeno pro technické vědy a nachází se zde počítačové učebny. Toto křídlo vede do dolního patra, kde je zároveň pracovní vstup s parkovištěm. Skleník je neoddělitelnou součástí školy. Je určen jak pro veřejnost tak jako studentská učebna.
B + B BARCELONA
Špániková, Katarína ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
The concept of design of secondary school in Barcelona responds to an existing build - up area, topography, to what was here, but sthe school system is different. The diversity of the environment I translate into surrounding of school, in every corner is taking place a different activity, a different movement.
Karel 3D - aplikace pro výuku programování
Čoupek, Vojtěch ; Regéciová, Dominika (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá přehledem dostupných prostředků pro pedagogy informatiky, kteří seznamují studenty s programováním. Cílem je implementace prostředí pedagogického jazyka Karel inspirovaného prací Andreje Blaha a jeho kolegů pro platformu MS-DOS. Byla navržena aplikace ve webovém prostředí, která rozšiřuje funkčnost předlohy o proměnné a zahrnuje moderní prvky uživatelského rozhraní, jako jsou blokové programování, obarvování syntaxe jazyka, syntaktickou kontrolu a 3D grafiku. Současně také pedagogům nabízí sadu základních příkladů a dovoluje jim tvořit si vlastní zadání.
Architektonická studie chráněných objektů
Schneiderová, Petra ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce bylo vypracování architektonické studie rekonstrukce a dostavby Střední školy Gemini v Brně na ulici Vaculíkova. Zadáním byl návrh dostavby školy a vznik nových prostor pro ubytování, restauraci a doplnění služeb. Objekt se nachází v městské části Brno - Lesná. Jedná se o poměrně svažitý pozemek. Základem návrhu byla dostavba jednoho podlaží školy a dostavba nového křídla napojeného na stávající objekt. Původní škola byla postavena rovnoběžně s vrstevnicemi, zatímco dostavba nové části objektu je k vrstevnicím kolmá. Díky tomu vznikne opticky uzavřený prostor zahrady z ulice Vaculíkova. Zahrada školy zůstává otevřená směrem do parku k Čertově rokli. Na západní straně je postaven nový objekt s restaurací a službami, který je s původní školou propojen spojovacím krčkem. Návrh tvoří tři budovy s oddělenými funkcemi. V budově školy jsou učebny, kabinety, hygienické zázemí apod. Třetí nadzemní podlaží slouží pro ubytování studentů. Do jižní dostavby bylo situováno rehabilitační centrum se zázemím a v západním objektu vznikla restaurace, jídelna s kuchyní, administrativní oddělení školy a prostory k pronájmu.
B + B BARCELONA
Markevič, Jiří ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh zachovává a zvýrazňuje nastavený urbanismus bloku, respektive celého města. Urbanistický koncept logicky vede k zachování a rekonstrukciněkterých hal. Identitou celého gymnázia je nový výrazný objem kmenových učeben nad stávající diagonálou.
Zdravý životní styl jako příležitost prevence onemocnění
Šturma, Petr ; Slezák, Antonín (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je výzkum životního stylu středoškolských studentů v okrese Hodonín. Jsou popsány základy zdravého životního stylu, rizikové faktory a charakterizován středoškolský student. Na základě dotazníkového šetření je navržen program pro střední školy a jedince, tak aby byli ovlivněni zdravím životním stylem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 219 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.